Chiar și un pahar de alcool pe zi crește riscurile pentru sănătate, potrivit unui studiu

Consumul zilnic de alcool, chiar și factori mici, crește riscurile pentru sănătate

Un studiu comandat în timpul administrației fostului președinte american Joe Biden și publicat în revista Journal of Studies on Alcohol and Drugs arată că nu există nivel de consum de alcool lipsit de riscuri pentru sănătate, fiind asociat cu peste 200 de afecțiuni, inclusiv boli cardiovasculare și cancer. Cercetarea deliberează că inclusiv consumul moderat crește riscul de deces prematur.

Rezultate și contexte ale cercetării

Studiul ridică semne de întrebare asupra recomandărilor tradiționale de consum moderat de alcool și a percepției publice despre beneficiile potențiale ale alcoolului pentru sănătate.

El a fost una dintre cele două evaluări științifice realizate la solicitarea guvernului american pentru elaborarea noilor Ghiduri alimentare pentru perioada 2025-2030.

Rezultatele nu au fost incluse în mod explicit în documentul final publicat de administrația președintelui Donald Trump, care sugerează doar reducerea consumului pentru o stare mai bună de sănătate.

Acuzații privind influența politică asupra studiului

Fostul responsabil pentru politica privind alcoolul în cadrul SAMHSA, Robert Vincent, a acuzat administrația Trump că a marginalizat rezultatele cercetării.

Vincent a scris într-un editorial că provocările politicii privind alcoolul nu derivă din incertitudini științifice, ci din conflictele dintre dovezile științifice și interesele comerciale.

Departamentul pentru Sănătate și Servicii Umane al SUA (HHS) a respins acuzațiile, afirmând că studiul a fost analizat împreună cu toate dovezile disponibile și că recomandările au fost formulate pe baza cercetărilor relevante.

Industria alcoolului și Comisia pentru Supraveghere și Responsabilitate din Camera Reprezentanților au criticat versiunea preliminară a studiului, susținând că aceasta ar fi fost părtinitoare.

Autorii studiului au declarat că analiza a fost realizată conform standardelor științifice, cu verificări ale eventualelor conflicte de interese.

Directorul Institutului Canadian pentru Cercetarea Consumului de Substanțe, Timothy Naimi, a subliniat că recomandările oficiale sunt în concordanță cu datele cercetării: adulții ar trebui să limiteze consumul la cel mult o băutură alcoolică pe zi.

Relevanța și impactul studiului

Rezultatele contestă credința larg răspândită că consumul moderat de alcool ar avea beneficii cardiovasculare.

Conform datelor citate în studiu, aproximativ jumătate dintre americanii cu vârsta de peste 12 ani au consumat alcool în ultima lună, iar alcoolul rămâne cea mai utilizată substanță cu potențial adictiv în SUA.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *