„Siropul sau ceaiul de soc pot contribui la reducerea duratei și intensității simptomelor de răceală și gripă”, afirmă Dr. Darshan Mehta, director medical și educațional al Centrului Osher pentru Sănătate Integrativă din cadrul Spitalului Brigham and Women’s, afiliat Universității Harvard.
Cunoștințe actuale despre soc
Conform informațiilor publicate de Harvard Health Publishing, aceste fructe conțin antocianine, compușii responsabili pentru culoarea închisă specifică. De asemenea, acestea dețin un puternic efect antioxidant, care sprijină sistemul imunitar, stimulând celulele implicate în răspunsul imun. Totuși, cercetătorii subliniază că aceste rezultate nu au fost încă validate la nivel uman.
Un studiu din 2021 indică faptul că suplimentele de soc ar putea sprijini tratarea simptomelor de răceală și gripă, chiar redusând durata bolilor cu până la două zile.
Efecte secundare potențiale
Până în prezent, suplimentele de soc sunt considerate, în general, sigure, deși unele studii au raportat reacții adverse precum greață, vărsături sau diaree, însă acestea sunt rare. Pentru a preveni eventuale contraindicații, recomandarea principală este fierberea fructelor la temperaturi mici timp de cel puțin 20 de minute.
„Pentru adulții sănătoși, administrarea pe termen scurt a suplimentelor de soc pentru ameliorarea simptomelor de răceală sau gripă este considerată sigură, însă nu trebuie utilizată ca măsură preventivă pentru aceste afecțiuni”, concluzionează Dr. Mehta.










Lasă un răspuns