e-oficial:-senatul-implementeaza-recunoasterea-faciala-a-angajatilor.-dar-aceasta-va-fi-facuta-de-catre-agentii-spp-exclusiv

Recunoaștere facială pentru angajații Senatului, implementată exclusiv de SPP

Senatul României va introduce un sistem modernizat de acces pentru personal, bazat pe carduri de acces noi, conform informațiilor interne.

Sistemul va răspunde și solicitării anterioare a fostului președinte al Senatului, Ilie Bolojan, privind verificarea identității angajaților.

Aspecte legate de protecția datelor

Verificarea se va realiza de către agenții Serviciului de Protecție și Pază (SPP), nu printr-un sistem automatizat, ca urmare a îngrijorărilor exprimate de angajații Senatului cu privire la protecția datelor personale.

„Vor fi implementate sisteme de acces cu card RFID (carduri PCV Mifare), separate pentru intrare și ieșire. Timpul de reacție la citirea unui card și înregistrarea în sistem a evenimentului este mai mic de 0,5 secunde”, se menționează în memorandumul intern.

Sistemul va include 700 de carduri și licențele aferente. Acesta are o capacitate de stocare de 5.000 de utilizatori unici și 20.000 de evenimente, chiar și în absența conexiunii la server.

Verificarea umană a identității

Simpla utilizare a cardului nu va fi suficientă, agenții SPP având responsabilitatea de a verifica dacă persoana corespunde cu datele cardului validat.

„Fiecare sistem va prezenta personalului SPP, pe un ecran, informațiile persoanei care se autentifică, indicând inclusiv dacă are drept de acces în ziua și ora respectivă. Dacă datele afișate (imaginea) nu corespund cu persoana care încearcă să se autentifice, personalul SPP va reține cardul și va restricționa accesul (va fi necesară modificarea regulamentelor interne)”, se precizează în document.

Posibilitatea pontajului la distanță

Sistemul permite generarea de autentificări la distanță pentru angajații care lucrează de acasă, precum și gestionarea învoirilor și concediilor.

De asemenea, se pot configura angajați al căror pontaj este prestabilit la 8 ore, conform contractului, „indiferent de validările de acces”, conform memorandumului. Datele vor fi transferate în aplicația de resurse umane a Senatului.

Nemulțumiri în rândul personalului

Angajații își exprimă nemulțumirea față de noua implementare, în special cu privire la prevederile care permit pontajul la distanță pentru anumite persoane.

„Unii angajați vor beneficia de excepții. Pontaj de 8 ore, indiferent de prezența fizică”, semnalează un angajat.

„Se pare că doar angajații obișnuiți vor fi pontați pe baza validărilor, în timp ce alții vor fi exceptați”, afirmă un alt angajat.

Măsuri de eficientizare

Angajații de la Senat și Camera Deputaților au contestat deciziile conducerii Parlamentului, după ce s-au anunțat posibile disponibilizări.

Disponibilizările sunt propuse într-un context în care, concomitent, au loc și noi angajări.

Costuri în contextul necesității de economii

Sindicatele atrag atenția asupra cheltuielilor generate de noile sisteme, în condițiile în care disponibilizările sunt motivate prin necesitatea de reducere a costurilor.

„Aceste cheltuieli sunt justificate și se încadrează în bugetul de economii?”, se întreabă retoric un angajat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *