Secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu a exprimat speranța, la începutul anului 2025, că vom depăși pragul de 500 de kilometri de autostrăzi continue în România, chiar încă din acest an. Cu toate acestea, segmentul de peste opt kilometri din A0 Nord realizat de compania chineză CCECC pare să fi complicat planurile.
Într-o hartă a recordurilor anticipate pentru 2025, segmentul chinezilor urma să fie integrat în rețeaua de autostrăzi continue finalizate din țară.

„Până în 2025, vom realiza Mica Uniune rutieră, conectând Oltenia, Muntenia, Dobrogea și Moldova la nivel de autostradă, permițând circulația continuă pe drumuri de mare viteză, cel puțin pe principalele trasee:
– Craiova – Pitești – București – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău
– Constanța – București – Pitești – Craiova (470 km)
– Bacău – Focșani – Buzău – Ploiești – București – Constanța”, a declarat la începutul anului 2025 secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu.
Dacă pe traseul Constanța – București – Pitești – Craiova planurile s-au materializat în acest an, odată cu deschiderea ultimilor kilometri ai segmentului DEx12 la sfârșitul lunii iulie, atunci pentru celelalte două artere se preconizează că circulația integrală va fi posibilă în anul următor.
Peste 500 km de autostrăzi continue de la Craiova la Bacău

Este important de menționat că în 2025 s-a ratat termenul de deschidere în circulație a segmentului 3 Nord din A0. Înaugurarea acestui segment depinde de finalizarea lotului 4 Nord, cu viaductul de la Cernica, construit de UMB.
De asemenea, în prima parte a anului viitor, UMB ar urma să finalizeze și restul tronsonului din A7 până la Bacău.
Dacă cel mai mare constructor român de autostrăzi va finaliza lucrările din A7 până la Pașcani până la sfârșitul anului 2026, se poate ajunge la peste 600 de kilometri de drum rapid continuu în interiorul țării.










Lasă un răspuns