avon-intra-in-magazinele-online-farmacia-tei-si-bebe-tei.-cat-mai-vand-avon-si-oriflame-in-romania

Avon și Oriflame disponibile în magazinele online Farmacia Tei și Bebe Tei în România

Avon reprezintă cel mai recent brand de produse de machiaj disponibil în magazinele online ale farmaciei Tei și Bebe Tei, conform anunțului comercianților.

Compania deține un concept store în vila Oromolu din București, dar a inaugurat anul trecut primul magazin de brand în sistem de franciză în România.

Disponibilitatea produselor Avon în alte platforme online contribuie la diversificarea pieței, într-un mediu din ce în ce mai competitiv. Odată cu apariția pe piață a noilor mărci de cosmetice în lanțurile comerciale din sălile de mall, odată cu schimbarea preferințelor consumatorilor, aceste lanțuri au câștigat teren.

Un alt jucător intenționează să se extindă și în anul următor în acest segment, fiind vorba de BIPA, care va inaugura primul magazin din țară la București, în Mega Mall. Planurile de dezvoltare includ deschiderea a peste 20 de locații anual.

Economica.net a realizat o analiză a performanțelor Avon și Oriflame, ambele având popularitate în anii ’90 și începutul anilor 2000, prin catalogele parfumate distribuite de reprezentanți către clienti.

Istoricul și evoluția Avon și Oriflame

În anul 2018, atât Avon cât și Oriflame au avut cel mai bun rezultat din ultimii 13 ani, conform datelor provenite de la Economica.net, bazate pe informații de la Ministerul Finanțelor.

În 2018, afacerile Avon au depășit 576 milioane de lei, iar Oriflame aproape 180 milioane de lei. Însă, din 2019, cifrele de afaceri ale ambelor companii au început să înregistreze scăderi.

Veniturile Avon au scăzut cu 43% față de vârful din 2018, atingând 329 milioane de lei la finalul anului 2024. Profitul înregistrat a fost de 11 milioane de lei, iar marja de profit a fost de 3,6%.

În cazul Oriflame, reducerea față de 2018 până în 2024 a fost de 27%, iar afacerile au însumat aproape 132 milioane de lei. Profitul în 2024 a fost de 2,8 milioane de lei, cu o marjă de profit de 2,12%.

Astfel, competiția a devenit mai acerbă în ultimii ani

În același interval, dacă pentru Avon și Oriflame 2018 a marcat începutul unui trend descendent, atunci când vine vorba de afaceri, competitorii precum Sephora, Douglas și Marionnaud au avut o creștere semnificativă, fiind prezenți fizic în majoritatea centrului comerciale din România.

Sephora și-a dublat cifrele de afaceri în ultimii șapte ani și a depășit 500 milioane de lei anul trecut, în timp ce Douglas a înregistrat în 2024 o creștere de trei ori față de 2018, depășind 400 milioane de lei.

În același timp, afacerile Marionnaud s-au dublat în acea perioadă, apropiindu-se de 90 milioane de lei în 2024.

 

Alți lideri din acest segment de piață

Pe această nișă, cu același cod CAEN, activează și dm, care a încheiat 2024 cu afaceri de 1,6 miliarde de lei, fiind un distribuitor de produse de igienă și alimente.

De asemenea, BestValue, operator în magazine duty-free și comercializator de băuturi alcoolice și îmbrăcăminte, inclusiv online, a continuat creșterea în ultimii ani, cu venituri de 573 milioane de lei în 2024, după o scădere anterior de la 893 milioane de lei în 2023.

Societatea Lagardere Travel Retail, administratoarea magazinului Aelia din Aeroportul Henri Coandă din Otopeni și operator al brandurilor Inmedio și Relay, a înregistrat în 2024 o cifră de afaceri de 449 milioane de lei.

Comparativ, firmele cu cod CAEN 4775 – comerț cu amănuntul al produselor cosmetice și de parfumerie în magazine specializate – sunt conduse de dm, urmată de Sephora, BestValue, Lagardere Travel Retail, Douglas, Avon și Oriflame.

Conform platformei Targetare.ro, în acest domeniu activează 1.036 de firme, care în anul precedent au realizat afaceri totale de peste 5,8 miliarde de lei, în creștere cu 18% față de 2023. Profitul acestor companii a fost cu aproape 10% mai scăzut față de anul anterior.

Aceste companii angajează peste 6.500 de persoane.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *