În Europa, înmatriculările de vehicule electrice, inclusiv mașini pe baterii și modele hibride plug-in, au menținut un ritm intensiv de creștere, susținut de programele naționale de subvenționare, atingând până în prezent o creștere de 33% față de aceeași perioadă din 2024.
China, cea mai importantă piață auto din lume, a consemnat o creștere anuală de 3% a vânzărilor de autovehicule electrice în luna noiembrie, depășind 1,3 milioane de unități. Totuși, acesta reprezintă cel mai redus ritm de creștere începând din februarie 2024.
La nivel global, înmatriculările de autovehicule electrice, un indicator al volumului de vânzări, au crescut cu 6% în luna noiembrie, totalizând aproape două milioane de unități.
În America de Nord, înmatriculările au scăzut cu 42% luna trecută, la aproximativ 100.000 de vehicule electrice, după un declin similar în octombrie, și până acum în acest an au înregistrat o scădere de 1%.
În Europa și în celelalte regiuni, înmatriculările au crescut cu 36%, respectiv 35%, atingând peste 400.000 și, respectiv, aproape 160.000 de unități.
„Pentru anul viitor, anticipăm în continuare o reducere a estimărilor privind vânzările de autovehicule electrice în SUA. Creditele fiscale au avut o influență semnificativă asupra pieței”, a declarat Charles Lester, director de date în cadrul BMI.
Pe 16 decembrie, Comisia Europeană intenționează să prezinte un pachet de propuneri în cadrul unei revizuiri programate a regulamentului UE privind emisiile de carbon pentru industria auto. Analitici predic că Parlamentul European va propune modificări în normele privind interzicerea definitivă, din 2035, a vânzării de autovehicule noi cu motoare pe combustie în UE.
În China, responsabilă pentru peste jumătate din vânzările globale de vehicule electrice, reducerea subvențiilor de stat la sfârșitul anului ar putea afecta încrederea consumatorilor, conform analistilor.










Lasă un răspuns