După șase trimestre consecutive de creștere, caracterizate prin multiple actualizări de produse și o extindere a ciclului de înlocuire, piața tabletelor începe să prezinte semne de încetinire. Nivelurile ridicate de inventare acumulare raportate în primul semestru al anului 2025, parțial din cauza măsurilor preventive privind stocurile, în contextul preocupărilor legate de tarife, au impactat negativ vânzările din trimestrul al treilea.
Conform datelor, cererea a rămas stabilă pe piețele emergente, acolo unde inițiativele educaționale, programele de digitalizare ale autorităților și diversificarea ofertelor de tablete de către producători de smartphone-uri continuă să stimuleze volumele de livrare.
„Piața tabletelor trece de la cererea generată de pandemie către o creștere constantă orientată spre valoare”, a afirmat Anuroopa Nataraj, analist senior de cercetare la IDC. „Livrările se stabilizează pe măsură ce ciclurile de înlocuire se extind, însă inovația în funcții bazate pe inteligență artificială, dispozitivele detașabile (2-in-1) și tehnologiile pentru ecrane contribuie la menținerea interesului atât în segmentul consumatorilor, cât și în cel de afaceri. Traiectoria pe termen scurt a pieței indică o redresare selectivă, susținută de dispozitive orientate spre productivitate și gama premium-mediu.”
Principalul producător
Apple și-a consolidat poziția de lider, livrând 13,2 milioane de tablete, înregistrând o creștere de 5,2% față de aceeași perioadă a anului anterior.
Samsung a păstrat poziția secundă în ierarhie, înregistrând o scădere de 1,9% față de anul precedent, cu un total de 6,9 milioane de unități livrate. Producătorul s-a concentrat atât pe modelele de consum, precum serie S10/S11 de înaltă performanță, cât și pe extinderea gamei de tablete din linia A, la prețuri accesibile. Totuși, diminuarea proiectelor comerciale în trimestrul al treilea al anului 2024 a determinat o reducere generală a vânzărilor.
Lenovo a păstrat poziția a treia în al treilea trimestru și a raportat din nou rezultate remarcabile. Creșterea vânzărilor său cu 22,6% față de anul anterior, la 3,7 milioane de unități, reflectă succesul extinderii portofoliului cu modelele XiaoxinPad și o strategie agresivă în segmentul de consumatori.
Huawei a reintrat în top 5 în acest trimestru, înregistrând o creștere de 3,7% față de anul anterior, cu un total de 3,4 milioane de tablete livrate. Deși a înregistrat scăderi pe piața locală din China, ca urmare a volumei ridicate de livrări în trimestrul al treilea al anului 2024, compania a înregistrat creșteri în acest sezon, susținute de lansări noi precum MatePad Mini și de promovare activă în America Latină, Europa și Orientul Mijlociu.
Xiaomi s-a plasat din nou pe poziția a cincea, cu 2,5 milioane de unități și o creștere de 7,2% față de anul anterior. Brandul a continuat să crească prin lansarea de modele noi, inclusiv Pad 8, Pad 8 Pro și Redmi Pad 2.










Lasă un răspuns