donald-trump-ii-tenteaza-pe-japonezi-cu-deschiderea-pietei-americane-pentru-masinile-kei

Donald Trump atrage japonezii prin deschiderea pieței americane pentru mașinile Kei

Președintele american Donald Trump, aparent fascinat de autovehiculele „Kei”, cu dimensiuni reduse, pe care le-a observat în timpul recentei sale vizite în Japonia, a deschis oportunitatea pentru ca acestea să fie produse și comercializate pe piața din SUA.

„Sunt extrem de compacte, foarte atractive și m-am întrebat «Cum ar fi să le avem în această țară?»”, a declarat Trump jurnaliștilor acreditați la Casa Albă, în contextul promovării noilor reguli de relaxare a standardelor stricte de eficiență a consumului de combustibil din administrația Biden.

„Însă nu avem posibilitatea să le fabricăm în această țară (SUA) și sunt convins că vom avea succes cu aceste autovehicule, așa că le vom aproba”, a adăugat el, menționând că a autorizat secretarul Transporturilor, Sean Duffy, să permită producția acestor mașini.

Trump nu a abordat în discuție aspecte legate de siguranța pe care o pot oferi aceste mașini japoneze pe bulevarde largi din orașele americane, nici rezistența lor în cazul unui impact cu pickup-uri grele precum Hummer H1, Dodge RAM sau Ford F-450, și nici interesul consumatorilor din SUA pentru aceste modele. El s-a limitat să îi ceară secretarului de stat pentru transporturi, Sean Duffy, să avizeze comercializarea lor pe piața americană.

În acest context, secretarul Duffy a menționat că deja colaborează cu Agenția pentru Siguranța Traficului Rutier (NHTSA) pentru a facilita producția internă de autovehicule mici „Kei”.

„Vor circula pe autostrăzi? Probabil că nu”, a spus Duffy într-un interviu pentru CNBC, adăugând că autovehiculele compacte ar putea fi mai potrivite pentru mediul urban și subliniind că sunt „mai accesibile față de alte opțiuni disponibile pe piață în prezent”.

De asemenea, Sean Duffy a precizat că modificările legislative vor permite companiilor precum Toyota Motor Corp. și alte firme de automobile să construiască și să comercializeze mini-autoturisme în SUA.

În schimb, Tatsuo Yoshida, analist auto principal la Bloomberg Intelligence, a explicat că absenta mașinilor de tip „Kei” de pe piața americană nu este neapărat legată de dimensiuni sau de nivelul de siguranță oferit, ci mai degrabă de rentabilitatea economică.

„Motivul pentru care producătorii japonezi nu fabrică sau vând autovehicule «Kei» în SUA este sustenabilitatea comercială. (…) «Prețurile și costurile nu se aliniază»”, a declarat Yoshida.

Interesul aparent al lui Trump pentru autovehiculele „Kei” reprezintă cel mai recent exemplu de utilizare a autovehiculelor ca simbol în geopolitică, președintele american manifestând dorința, fără o justificare comercială sau o solicitare din partea unui producător auto american, ca vehiculele autohtone să fie disponibile pe piața japoneză în cantități semnificative. În schimb, el pare dornic să autorizeze vânzarea de autoturisme japoneze mici pe piața din SUA.

Similar cu abordarea față de producătorii europeni, unde Trump a avut aceleași pretenții, problema vânzării autovehiculelor americane nu derivă din disponibilitatea lor în magazine, ci din interesul real al consumatorilor pentru achiziție.

Autovehiculele „Kei”, adaptate pentru drumuri înguste și cu un preț foarte accesibil, reprezentând aproximativ o treime din totalul vânzărilor de mașini noi din Japonia, obțin numele din termenul „Kei”, care înseamnă „ușor”. Acest segment include vehicule cu beneficii fiscale, supuse unor restricții stricte privind puterea și dimensiunile lor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *