Mica Unire, finalizată până la Focșani

Săptămâna trecută a fost dat în folosință ultimul segment al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău, ceea ce permite circulația continuă de la București către Focșani (Autostrada A3 plus A7). Ulterior, de la Focțani la Adjud s-ar putea deschide traficul până la sfârșitul anului, în timp ce pentru anul viitor este planificat inaugurarea secțiunii Bacău – Pașcani. În continuare, se vor semna contractele pentru realizarea tronsonului Pașcani – Suceava, iar de la Suceava până la frontieră, la Siret, vor fi inițiate procedurile de licitație.
În timp ce pe Autostrada Moldovei A7 finalizarea lucrărilor a fost realizată pe șapte din cele treisprezece secțiuni aflate în derulare prin fondurile PNRR, dinamicile în dezvoltarea celorlalte autostrăzi din regiune sunt diferite.
Autostrada Muntenia – Ardeal, Întârziere din cauza revizuirilor de Mediu

Proiectul de prioritate, legat de segmentul Sibiu – Pitești al autostrăzii A1, pare blocat în zonele montane din cauza unor probleme legate de protecția mediului.
Pentru această situație, Ministerul Transporturilor a inițiat un proiect de autorizare care să declare Autostrada A1 Sibiu – Pitești ca fiind de importanță națională, pentru a permite derogări de la normele de protecție a mediului.
Secretarul de stat în domeniul transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a comunicat că până în primăvară va fi aprobată versiunea revizuită a Acordului de Mediu, pentru ca antreprenorii secțiunilor montane 2 și 3 să obțină autorizații de construcție pentru întregul traseu.
Până în prezent, lucrările pe secțiunile montane complicate au fost autorizate doar pentru câțiva kilometri, inclusiv pentru viaductele de la Boița, tunelul Robești și tunelul Poiana.
Având în vedere întârzierile în obținerea avizelor pentru întregul tronson montan al A1 Sibiu – Pitești, se estimează că termenul de finalizare în 2028 nu va mai fi menținut. În consecință, prognozele indică posibilitatea prelungirii până în 2029 sau chiar după 2030.
Anul următor, este propusă deschiderea circulației pe lotul 4 Tigveni – Curtea de Argeș (aproximativ 10 km). În prezent, se circulă pe secțiunile 1 Sibiu – Boița și 5 Pitești – Curtea de Argeș.
Autostrada Moldova – Ardeal, executanți contractați, dar finanțare incertă

Chiar dacă au fost semnate contracte pentru toate cele opt secțiuni de la Târgu Mureș la Târgu Neamț, din Autostrada A8, lipsa financiării stabile riscă să amâne finalizarea proiectului peste anul 2030, conform prevederilor legale pentru acest drum.
Au fost eliminate din lista PNRR, anul acesta, capetele Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și Leghin – Târgu Neamț.
De recent, s-a aprobat proiectul de expropriere pentru sectorul montan al Autostrăzii A8.
Cu toate acestea, majoritatea contractelor pentru secțiunile din A8 peste Carpați prevede perioade de 14 luni pentru proiectare, ceea ce indică că lucrările efective pe traseul ce leagă Ardealul de Moldova ar putea începe abia din 2027.










Lasă un răspuns