„Primele rezultate ale noastre ca entitate cotată pe bursă evidențiază o direcție foarte clară: creștere sustenabilă, fundament solide și măsuri implementate în 2025 care generează rezultate concrete. Deciziile luate încă de la începutul anului, de la achiziții și politici tarifare, până la planificarea producției și strategia de portofoliu, se reflectă atât în marje, cât și în reziliența principalelor branduri. Segmentul Mezeluri continuă să fie baza pentru extindere, în timp ce segmentul Preparare Mâncăruri se dezvoltă mai rapid decât estimam, susținut de o adopție puternică din partea consumatorilor. Aceasta reprezintă direcția prezentată în IPO: creștere profitabilă, execuție disciplinată și investiții pentru consolidarea pe termen lung. Prioritatea noastră este să continuăm implementarea strategiei de dezvoltare prin consolidarea capacității de producție, aprofundarea integrării logistice și construirea unui rol de lider pentru Cris-Tim pe piața alimentară din România”, a afirmat Radu Timiș Jr. (foto), CEO Cris-Tim Family Holding.
Segmentul Mezeluri a rămas principalul contributor la veniturile companiei în primele nouă luni ale anului 2025, atingând 752,5 milioane de lei. Creșterea a fost susținută de volume stabile, ajustări selective de preț și o cerere constantă pentru brandurile consacrate. În portofoliu, brandul Cris-Tim a menținut stabilitatea, înregistrând o creștere de 1% față de aceeași perioadă a anului anterior, în timp ce brandul Matache Măcelaru a consemnat o creștere puternică de 20% comparativ cu 9L 2024, reflectând cererea tot mai mare pentru produse premium și artizanale. Vânzările sub marca proprie (private label) au crescut cu 8%, indicând parteneriate stabile cu retailerii principali. Segmentul Mezeluri a generat cea mai mare parte a EBITDA, datorită dimensiunii operațiunilor și implementării continue a măsurilor de eficientizare, contribuind cu EBITDA de 121,7 milioane de lei, o creștere de 18% comparativ cu 9L 2024.
Segmentul Preparare Mâncăruri a continuat să se extindă rapid, înregistrând vânzări de 89,1 milioane de lei, în creștere cu 21% față de aceeași perioadă a anului anterior, la care brandul Bunătăți a contribuit cu 56,6 milioane de lei, o creștere de 23% față de 9L 2024. Performanța a fost determinată aproape exclusiv de volume mai mari, susținute de extinderea distribuției brandului Bunătăți atât în magazine moderne, cât și în retail tradițional. Cererea pentru produse convenabile, cu etichetă curată, a rămas solidă, iar Cris-Tim a beneficiat de o vizibilitate și disponibilitate îmbunătățite în categoria respectivă. Din punct de vedere al EBITDA, segmentul Preparare Mâncăruri a adus 22,2 milioane de lei, o creștere de 9% față de 9L 2024, având o contribuție tot mai semnificativă, susținută de îmbunătățirea portofoliului de produse și creșterea vânzărilor pe branduri, marje mai mari.
Compania a păstrat o structură echilibrată a veniturilor pe canale de distribuție, cu comerțul modern contribuind predominant, iar retailul tradițional consolidându-și poziția. Lansarea brandului Grătărescu în timpul verii a completat portofoliul de produse, atingând o cotă de piață de 2,8% în segmentul cârnaților în septembrie 2025, semn al unei adopții rapide din partea consumatorilor. Vânzările pentru export au reprezentat aproximativ 10% din cifra de afaceri totală, în creștere cu 1% față de 9L 2024.
„Rezultatele înregistrate în primele nouă luni ale anului 2025 sunt în conformitate cu așteptările noastre, atât în privința veniturilor, cât și a profitabilității. Îmbunătățirea marjei brute reflectă o gestionare riguroasă a costurilor, ajustări selective de preț și o structură operațională mai eficientă. Acești factori au compensat creșterea cheltuielilor cu personalul și utilitățile. Deși acumularea de stocuri înainte de sezonul intens de consum a influențat temporar capitalul de lucrare, nivelul datoriilor a rămas confortabil. În acest context, capitalul obținut prin IPO – care nu era încă inclus în bilanț la 30 septembrie – ne oferă flexibilitate pentru următorul ciclu de investiții și ne întărește poziția operațională și financiară”, a afirmat Răzvan Furtună, CFO al Cris-Tim Family Holding.
Pe parcursul anului 2025, Cris-Tim a continuat implementarea planurilor sale de dezvoltare strategică pe termen lung. Programul Investalim, unul dintre cele mai importante proiecte industriale ale companiei, a intrat în faza de execuție, iar construcția noilor spații de depozitare a început în noiembrie 2025. Acest proiect vizează modernizarea și extinderea capacității de producție de la Filipeștii de Pădure, îmbunătățirea infrastructurii frigorifice și crearea unei platforme logistice integrate pentru toate categoriile de produse.
De asemenea, compania a finalizat cu succes Oferta Publică Inițială la Bursa de Valori București în octombrie 2025 și a debutat pe Piața Reglementată a BVB în data de 26 noiembrie. Prin această ofertă, Cris-Tim Family Holding a atras capital suplimentar pentru susținerea planurilor de investiții pentru perioada 2025–2030.
Despre Cris-Tim Family Holding
Cris-Tim reprezintă o companie antreprenorială românească fondată în 1992, listată pe Piața Principală a Bursei de Valori București sub simbolul CFH. În cei peste 30 de ani de activitate, s-a dezvoltat atât organic, cât și prin achiziții, evoluând de la un startup la lider pe piețele de mezeluri și mâncăruri preparate. Compania și-a consolidat treptat poziția pe piață și profitabilitatea, prin investiții majore în tehnologie și logistică, inovație, accent pe calitatea produselor, strategii competitive în achiziția materiilor prime, dezvoltarea de branduri puternice și angajament ridicat al personalului.
Cris-Tim are o prezență importantă în retail cu brandurile de mezeluri Cris-Tim, Matache Măcelaru, Alpina, Obrăjori și Csárdás, precum și cu brandul de preparate gata preparate Bunătăți. De asemenea, producătorul se dezvoltă în segmentul de mărci private pentru lanțuri internaționale de retail. Brandurile Cris-Tim sunt prezente pe rafturile tuturor celor 13 rețele de retail din România, precum și în peste 15.000 de magazine tradiționale. Compania deține 18 magazine proprii și exportă în 17 țări din Europa.










Lasă un răspuns