ikea-vrea-noi-formate-de-magazin-in-romania.-ce-planuri-are-pentru-iasi,-unde-va-fi-urmatoarea-deschidere

IKEA își extinde magazinele în România: planurile pentru Iași și următoarea deschidere

Retailerul de mobilier IKEA va extinde prezența sa în Iași prin deschiderea unui nou magazin, însă momentan nu a fost stabilit formatul exact al acestei noi unități, care va diferi de celelalte trei existente. Compania afirmă că au fost realizați pași în procesul de achiziție a terenului și de obținere a autorizației de construcție.

„Iași reprezintă unul dintre orașele în care intenționăm să ne stabilim. Am făcut deja anumite demersuri, însă sunt încă pași de urmat. De exemplu, am avansat în achiziția de teren, însă trebuie îndeplinite și alte condiții pentru a completa cererea de investiție. Deținem autorizația de construcție, dar încă nu am definit formatul magazinului – forma pe care o va avea, numărul de angajați necesari. Lucrăm în continuare la aceste aspecte”, a declarat pentru publicație, Vincent Devloo, manager pentru retail în cadrul IKEA Europa de Sud-Est, regiune care include România, Croația, Serbia, Slovenia și Ucraina.

El nu a menționat o dată precisă pentru deschiderea magazinului și nici durata estimată pentru finalizarea conceptului.

„Unul dintre motivele pentru întârzierea extinderii în România este că, de obicei, magazinele IKEA sunt dimensionate foarte mare. Pentru a deschide un astfel de magazin, este necesar un număr considerabil de locuitori în apropiere. Orașele secundare din România, deși importante, nu au aceeași populație ca Bucureștiul sau alte mari orașe europene. Aceasta explică de ce nu am implementat formatul nostru de magazine mari în aceste orașe. În schimb, acum explorăm variante mai compacte. În consecință, ușa spre extindere în aceste zone se deschide, însă rămânem foarte precauți, pentru a ne asigura că formatul ales, suprafața, volumul de vânzări, numărul de angajați și investiția sunt bine alese, pentru o prezență pe termen lung”, a explicat managerul.

În cadrul anului financiar 2025, IKEA România a înregistrat peste 6,2 milioane de vizite în magazinele fizice, în timp ce platforma online a totalizat peste 37 de milioane de accesări și peste 414.000 de comenzi, înregistrând o creștere de 2% față de anul precedent.

Primul magazin IKEA din România a fost inaugurat în 2007, în zona Băneasa, pe o suprafață totală de 26.000 de metri pătrați, distribuiți pe două niveluri. Al doilea magazin a fost deschis în urmă cu 12 ani, în cartierul Pallady, București.

Magazinul IKEA Pallady are o suprafață de 37.000 de metri pătrați, funcționează și ca centru logistic pentru comenzile online și a implicat o investiție de 90 de milioane de euro. În 2023, s-a deschis primul magazin IKEA în provincie, în Timișoara, având tot 26.000 de metri pătrați, similar cu cel din Băneasa. Acest centru servește și ca depozit pentru livrările online, care au reprezentat 33% din vânzările companiei în anul fiscal 2025 (1 septembrie 2024 – 31 august 2025).

ikea

Pe măsură ce compania s-a extins în țară, a deschis studiouri de planificare și consultanță în orașe precum Constanța și Cluj-Napoca, unde clienții pot beneficia de consultanță profesională pentru amenajări și realizarea de comenzi. În prezent, există trei astfel de studiouri, inclusiv unul în București, în zona Orhideea, precum și cinci puncte de ridicare a comenzilor situate național, în Brașov, Iași, Cluj, Constanța și Sibiu.

„Aceste studiouri sunt un format eficient pentru noi, iar punctele de ridicare contribuie la susținerea vânzărilor online, motiv pentru care vom continua extinderea în acest sens. De asemenea, vom introduce și alte formatări, pentru a oferi o experiență specifică în diverse orașe. Atunci când studioul de planificare și comandă se află departe de un magazin fizic de mari dimensiuni, oferirea unei experiențe complete poate fi dificilă. Prin urmare, dorim ca aceste studiouri și puncte de ridicare să fie accesibile și apropiate de zonele urbane importante”, a declarat managerul,.

Referitor la locațiile unde se intenționează introducerea noilor formate, Devloo menționează că, „având diverse opțiuni, IKEA urmărește să fie prezent acolo unde se află majoritatea populației din România”.

Potrivit estimărilor companiei, de la deschiderea studioului din Constanța, un sfert din locuitorii orașului au vizitat această facilitate în primul an, fiind peste 55.000 de produse comandate în această perioadă.

Potrivit datelor de pe platforma apix.ro, noul magazin IKEA va fi construit în complexul comercial Mall Moldova, incluzând centru comercial propriu, zone de birouri, recepție, depozit marfă, clădire tehnică, stații de încărcare pentru vehicule electrice, pontaje pentru tiruri și dube, peste 500 de locuri de parcare, terasă-restaurant și spații verzi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *