daniel-david:-profesorii-trebuie-sa-raporteze-cazurile-in-care-un-coleg-raspandeste-teorii-ale-conspiratiei-sau-informatii-false

Daniel David avertizează profesorii despre responsabilitatea de a raportaa cazurile în care colegii răspândesc teorii ale conspirației sau informații false

Ministrul Educației, Daniel David, a afirmat în cadrul podcastului „Salvați Copiii” că părinții, elevii și cadrele didactice trebuie să comunice dacă un profesor vorbește despre teorii ale conspirației sau transmite informații inexacte în mediul școlar.

El a menționat că profesorii care comit astfel de comportamente ar trebui să fie sancționați gradual, inițial prin reducerea salariului, apoi prin interzicerea exercitării funcțiilor de conducere, iar dacă nu înregistrează schimbări, pot fi excluși din sistemul educațional.

În privința măsurilor adecvate, ministrul a subliniat că „părinții trebuie să urmărească această situație (diseminarea de informații false de către profesori), elevii trebuie să raporteze aceste cazuri, iar colegii de breaslă ai acestor profesori trebuie să semnaleze situațiile respective”.

De asemenea, el a accentuat importanța acestor măsuri, deoarece un cadru didactic care răspândește informații eronate poate afecta și reputația celorlalți profesori.

„Este esențial ca această situație să devină o chestiune care să conducă la sancțiuni disciplinare, pentru ca toți educatorii să înțeleagă: dacă ai un coleg care promovează astfel de abordări, și imaginea ta profesională poate fi afectată. Nu doar reputația lui este în pericol, ci și a ta”, a afirmat Daniel David.

Un alt subiect abordat în cadrul podcastului de ministrul Educației a fost deficitul de încredere în știință în rândul cetățenilor, cauzat de analfabetismul funcțional.

„Analfabetismul funcțional înseamnă că, de exemplu, nu înțelegi modul în care funcționează lumea fizică, nu cunoști procesele chimice din cotidian, nu stăpânești biologia. Ajungi să crezi că constelațiile îți influențează destinul. Toate aceste credințe sunt considerate conspiraționiste.”

Potrivit lui Daniel David, analfabetismul funcțional survine din cauza faptului că sistemul de învățământ nu acordă suficientă importanță dezvoltării competențelor elevilor.

„Prin acest analfabetism funcțional, prin lipsa dezvoltării competentei în procesul educațional, nu am reușit să transferăm eficient abilități. Actul educațional trebuie să fie centrat pe elev, iar în această abordare, formarea de competențe reprezintă un element fundamental”, a spus el.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *