magazinele pregătesc oferte speciale pentru Black Friday, însă inflația a afectat bugetele românilor. Deși cea mai mare perioadă de reduceri din an este săptămâna următoare, consumatorii sunt atrași de promoții încă din prezent. Cu toate acestea, patru din zece români afirmă că vor cheltui mai puțin, conform unui studiu recent, în timp ce alții nu intenționează să investească peste 1.000 de lei în timpul reducerilor. „Există o anumită agitație în piață”, admit comercianții.
Cu o săptămână înainte de cea mai importantă campanie de reduceri a anului, magazinele efectuează pregătiri. Totuși, românii abordează cu reținere shopping-ul promoțional. Inflația și creșterea prețurilor au diminuat puterea de cumpărare a consumatorilor.
„Undeva la aproximativ 300 de lei. Dacă se apropie Black Friday, am zis de ce nu?”, menționează un bărbat, care recunoaște și că este mai cumpătat în cheltuieli comparativ cu anii anteriori de reduceri.
„Un telefon, până în 2.000 de lei. E criză”, declară altcineva.
„Mă gândeam să-mi iau o tabletă”, afirmă o tânără, analizând atent ofertele din magazin.
„Un laptop – de la 4.500 de lei, redus cu 1.000”, spune un tânăr care recunoaște că a urmărit îndelung promoția.
Până la patru din zece români spun că vor cheltui mai puțin de 1.000 de lei în această ediție de Black Friday.
Retailerii intensifică activitatea pentru gestionarea stocurilor și coordonarea livrărilor, deoarece cererea este încă robustă, în ciuda reducerii resurselor financiare ale cumpărătorilor.
„Există o anumită așteptare în piață, însă românii își planifică bugetele, în general, pentru campaniile de toamnă și nu se resimte nicio schimbare în volumele de vânzări, ba din contră. Ne așteptăm la un trafic crescut în această perioadă”, afirmă Marius Catana, director al unui magazin de electrocasnice din Galați.
Printre cele mai solicitate articole se numără electronicele și electrocasnicele, urmate de haine, accesorii și produse pentru casă și grădină.






Lasă un răspuns