În primele nouă luni din 2025, Raiffeisen Bank România și-a continuat expansiunea pe toate segmentele de activitate. Activele totale ale instituției financiare au atins valoarea de 81,5 miliarde RON, în creștere cu 10% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior. Pentru această creștere a contribuit o majorare cu 23% a numărului de clienți noi persoane fizice în primele nouă luni ale anului 2025, față de aceeași perioadă din 2024, iar aproape 90% dintre noii clienți au optat pentru înrolarea digitală, aproape dublu față de perioada similară din anul precedent.
În domeniul planificării financiare personale, Raiffeisen Bank a consemnat creșteri notabile ale activităților și volumelor, cu peste 35% mai multe planuri de investiții noi în al treilea trimestru din 2025, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, și peste 124.000 de clienți înrolați în Fondul de Pensii Facultative Raiffeisen Acumulare la finalul lunii septembrie.
„În ultimele nouă luni, metodic și progresiv, am combinat cele mai recente tehnologii, inclusiv inteligența artificială, cu expertiza echipelor noastre pentru a sprijini fiecare client în consolidarea unui viitor financiar mai solid. De asemenea, punem constant accent pe sustenabilitatea economiei, pentru o creștere care să aducă valoare adăugată României și comunităților locale,” a afirmat Zdenek Romanek, Președinte & CEO, Raiffeisen Bank România.
Depozitele atrase de la clienți au ajuns la 63,8 miliarde RON, în creștere cu 12% față de anul precedent. Economisirea rămâne o prioritate pentru clienții persoane fizice, depozitele acestora crescând cu 13%, susținute de dobânzi competitive și diversificarea opțiunilor de economisire. Segmentul companiilor a înregistrat o creștere robustă a depozitelor, de 18% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior.
Creditele nete acordate clienților au crescut cu 11% față de trimestrul al treilea din 2024, atingând 47,3 miliarde RON. Segmentul business a înregistrat cea mai mare creștere, cu o majorare de 13%, până la 21,5 miliarde RON, evidențiind implicarea activă a instituției în finanțarea dezvoltării întreprinderilor locale.
Volumul creditelor acordate segmentului persoane fizice a crescut cu 10%, susținut atât de creșterea împrumuturilor garantate (+5%), cât și a celor negarantate (+14%). Pentru creditele de nevoi personale fără garanții, banca a lansat o campanie cu dobândă promoțională, avantajoasă pentru clienții care aleg să își refinanțeze creditele de la alte instituții financiare.
Valoarea vânzărilor a crescut cu 24% în al treilea trimestru din 2025 comparativ cu același interval din 2024. Investițiile în digitalizare s-au intensificat, facilitând clienților acces mai ușor la produsele de creditare prin aplicația de mobile banking. În perioada iulie – septembrie 2025, trei din cinci clienți au preferat să contracteze credite de nevoi personale prin Smart Mobile, unde pot obține și un card de credit digital integral.
De asemenea, Raiffeisen Bank continuă să avanseze segmentul creditelor ipotecare, dezvoltând produse noi, competitive, iar finanțarea sustenabilă reprezintă o proporție semnificativă (49% din vânzările noi fiind pentru imobile ecologice).
Profitul net al băncii după impozitare a ajuns la 1,36 miliarde RON, în creștere cu 8% față de nivelul înregistrat în primele nouă luni ale anului precedent, evidențiind adaptabilitatea Raiffeisen Bank la provocările pieței și gestionarea eficientă a veniturilor și cheltuielilor.








Lasă un răspuns