o-companie-aeriana-cunoscuta-a-anulat-zborurile-pentru-10.000-de-pasageri,-din-motive-de-siguranta-neobisnuite

Companie aeriană renumită anulează zborurile pentru 10.000 de pasageri din motive de siguranță neobișnuite

Compania aeriană Finnair a suspendat temporar 8 aeronave Airbus A321 din cauza unei probleme de siguranță legate de curățarea necorespunzătoare a huselor de scaune, informează surse neutre.

Fondată în anul 1923, Finnair este una dintre cele mai vechi companii aeriene în activitate. Sediul central se află în Vantaa, pe terenul Aeroportului Helsinki.

Compania aeriană finlandeză Finnair a fost nevoită să-și suspende temporar mai multe zboruri în această perioadă din cauza unei probleme neobișnuite de siguranță. Aproximativ 10.000 de pasageri au fost afectați în intervalul 13-21 octombrie.

Potrivit declarației companiei, 8 avioane Airbus A321 au fost oprite la sol deoarece husele scaunelor au fost curate incorect.

Metoda de „spălare cu apă” utilizată nu respectă normele de siguranță la incendiu. Finnair a explicat: „Am suspendat temporar operațiunile pentru o parte a flotilei noastre Airbus A320 (8 aeronave A321). Motivul suspendării este informația de la producătorul tapițeriei scaunelor conform căreia impactul metodei de curățare (spălare cu apă) asupra protecției la incendiu nu a fost verificat corespunzător”.

Compania a asigurat călătorii că siguranța este „prioritatea principală” și că urmează întotdeauna „instrucțiunile de întreținere ale producătorilor, precum și ghidurile și recomandările autorităților”.

Pentru a diminua perturbările și numărul de anulări, Finnair a anunțat aplicarea „schimbărilor zilnice ale tipului de aeronavă”.

Începând cu 15 octombrie, compania a inclus operarea unor zboruri selectate în colaborare cu partenerul DAT LT din Lituania.

Pasagerii afectați de zborurile anulate sau suprarezervate vor fi contactați prin SMS sau e-mail, conform comunicatului companiei aeriene. Finnair a cerut scuze pentru „incertitudinea și inconvenientele create” și a recomandat clienților să-și actualizeze datele de contact.

Conform asociației Citizens’ Advice, pasagerii pot avea dreptul la despăgubiri de până la 610 euro în cazul problemelor cauzate de compania aeriană.

Procedurile prevăd drepturi pentru călători în cazul întârzierii de peste trei ore sau anulării zborurilor, dacă acestea sunt cauzate de operator.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *