Investitorii individuali au subscris în mod semnificativ la tranşa atribuită în oferta publică iniţială a companiei Cris-Tim Family Holding, activă în domeniul producţiei de mezeluri şi al preparatelor gata preparate, încă din prima zi a procesului de listare pe bursă.
La ora inaugurării primei sesiuni de tranzacționare din această săptămână la Bursa de Valori București, sistemul pieței înregistra aproximativ 1.700 de ordine pe tranşa de retail a ofertei publice de plasare a acţiunilor Cris-Tim Family Holding (CFH), reprezentând o solicitare pentru circa 3,45 milioane de titluri, adică 84,97% din totalul de 4,06 milioane de acţiuni disponibile în această secţiune, conform profit.ro.
Oferta include aproape 27,1 milioane de acțiuni Cris-Tim, dintre care pentru investitorii de retail este alocată o tranșă de 15%, aceștia putând subscrie la prețul de 17,5 lei per acțiune. Până vineri, investitorii mici platiseseră deja ordine de cumpărare pentru aproximativ 2,71 milioane de acțiuni, adică două treimi din tranșa rezervată, valoarea totală a subscrierilor atingând circa 47,4 milioane de lei.
Radu Timiș Jr, directorul general al Cris-Tim Family Holding, a afirmat vineri într-o conferință de presă: „Deschiderea către investitori și piața de capital reprezintă o decizie strategică pentru noi, întrucât Cris-Tim pornește un amplu program de investiții, cu obiective foarte ambițioase de creștere în următorii cinci ani.”
Principalul scop al ofertei este susținerea planului de dezvoltare pentru următorii cinci ani, în valoare de 890 milioane de lei, a evidențiat Razvan Furtună, CFO al Cris-Tim Family Holding. „Este un plan extins, necesitând o poziție financiară consolidată față de perioada actuală – motiv pentru care realizăm această tranzacție”, a declarat directorul financiar al companiei.
Cris-Tim și-a elaborat un plan de investiții de capital (CAPEX) și a solicitat finanțare în cadrul programului Investalim (n.r. program guvernamental pentru susținerea industriei alimentare și a băuturilor), pentru un proiect în valoare de 376 milioane de lei, dintre care contribuția statului este de 227 milioane de lei.
Există trei direcții principale de investiții, a explicat Razvan Furtună: „Una dintre acestea vizează extinderea capacităților de depozitare. Modelul nostru operațional identifică materia primă ca fiind cel mai costisitor element, motiv pentru care am adoptat o strategie ce ne oferă avantaje competitive: depozităm materie primă într-un congelator de 10.000 de tone, ce va fi înlocuit cu unul mai modern, automatizat, cu o capacitate de 25.000 de tone, reprezentând aproximativ 63% din consumul actual de carne.
Prețul cărnii variază sezonier – conform datelor comunicate de Autoritatea Europeană, prețul este mai mic iarna decât vara. Nu putem realiza hedge financiar, astfel încât achiziționăm carne în sezonul rece și stabilizăm prețul materiilor prime pentru întregul an. Acest strategiu a fost aplicat din 2018, cu rezultate foarte bune. Creșterea capacității de producție a mezelurilor este astfel condiționată de dezvoltarea capacităților de stocare a materiei prime”, a precizat Răzvan Furtună.
Lasă un răspuns