Metodologia educațională
„Regulamentul guvernează, cu rigoare și flexibilitate, utilizarea celor două ore săptămânale pentru: (1) consolidarea achizițiilor de cunoștințe, (2) recuperarea cunoștințelor neasimilate, (3) aplicarea cunoștințelor în viața de zi cu zi și (4) dezvoltarea performanței în utilizarea cunoștințelor”, conform Ministerului Educației.
„Analfabetismul funcțional și abandonul școlar sunt probleme semnificative ale sistemului nostru educațional, reprezentând riscuri pentru securitatea națională, expunând țara la manipulare și instabilitate prin pseudoștiință (inclusiv prin știri false). Măsurile dificile impuse de criza bugetară, necesare pentru salvarea salariilor și burselor până la sfârșitul anului, au vizat beneficii educaționale. Astfel a apărut acest program remedial, menit să ajute copiii să înțeleagă mai bine (și chiar performant) cele opt competențe fundamentale, să fie mai bine pregătiți pentru gimnaziu și să înțeleagă importanța școlii în viața cotidiană. Alături de reglementările pentru activități remediale la nivel gimnazial și liceal – adaptand evaluările în clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, pentru a fi mai relevante în ceea ce privește diversitatea competențelor și metodele de evaluare (competențe plus utilizarea lor în viața reală) – se creează un mecanism pentru reducerea analfabetismului funcțional, sporirea atractivității școlii (cu impact pozitiv asupra abandonului școlar) și pentru o pregătire mai bună a elevilor pentru viața. ” a afirmat ministrul Educației, Daniel David.
Articolul Daniel David: Programul remedial va reduce analfabetismul funcțional și abandonul școlar
Lasă un răspuns