Investigație: Rusia a folosit retorica identitară nostalgică pentru a influența electoratul
Întrebat de Antena 3 CNN despre zonele populației vizate de operațiune, procurorul a precizat:
„Zona țintă a fost clar delimitată și se caracteriza printr-o identitate nostalgică, adică locuri cu un sentiment profund față de tradiții. Aceste zone erau influențate de relatări care glorificau valorile tradiționale românești, construind un sentiment de nostalgie și emoție. Avem multe dovezi ale unei retorici ce glorifica perioada comunistă, sau perioada lui Antonescu.”
Procurorul a evidențiat și modul în care aceste campanii au avut succes. „Fără îndoială, microtargetarea este esențială. Ea analizează, la nivel subconștient, preferințele umane, sursă a impulsurilor puternice de reacție pozitivă față de stirile prezentate.”
Investigația Parchetului General a descoperit că operațiunea rusă a avut ca țintă peste 1,3 milioane de alegători, folosind o rețea de peste 2.000 de conturi false și circa 20.000 de roboți virtuali, coordonată de patru companii cu legături cu Moscova. Principalul beneficiar al campaniei ar fi fost un candidat independent, vizat de un act de acuzare pentru tentativă de răsturnare a ordinii constituționale, alături de alți 21 de inculpați.
Investigația Parchetului General dezvăluie strategia Rusiei în campania electorală
Lasă un răspuns