fifor:-oprirea-constructiei-drumului-arad-oradea,-un-atentat-marca-bolojan-la-dezvoltarea-vestului

Drumul Arad-Oradea: Construcția oprită, un obstacol pentru dezvoltarea Vestului?

Investiții blocate la drumul expres Arad-Oradea

„În timp ce Sorin Grindeanu a fost ministru al Transporturilor, investițiile în infrastructura rutieră și feroviară au atins cote maxime în ultimii 35 de ani. România a atras și investit sume importante în mari proiecte de infrastructură, accelerând lucrări ce stagnau de mult timp. Un exemplu concret este drumul expres Arad-Oradea. Contractul pentru lotul 1 Chișineu-Criș – Salonta (33,7 km) a fost semnat în mai 2024, cu o valoare de 2,32 miliarde lei fără TVA, cu termen de finalizare peste doi ani. Proiectul trebuia să fie în plină execuție, pentru ca în 2027 locuitorii din zonele respective să circule pe o șosea modernizată. Ce se întâmplă acum? Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat constructorilor amânarea lucrărilor până cel puțin în martie 2027, momentul în care tronsonul trebuia să fie finalizat. Motivul invocat este lipsa fondurilor. Deși discutăm despre fonduri europene.”, a declarat social-democratul Mihai Fifor.

El subliniază că Sorin Grindeanu a inițiat și finanțat proiectul, iar Ilie Bolojan, premierul care s-a lăudat ani de zile cu acest drum expres în județul său, pune acum o piedică.

„În locul sprijinirii investițiilor, actualul guvern se concentrează pe eliminarea personalului. Această austeritate excesivă nu aduce nici drumuri, nici locuri de muncă și nici încredere pentru investitori. România are astăzi nevoie de stimulare economică, nu de obstacole. De aceea, PSD va prezenta în scurt timp un plan de stimulare economică menită să sprijine proiectele de investiții, să protejeze comunitățile locale și să susțină mari proiecte de infrastructură.”, a mai spus Fifor.

Acesta a solicitat tuturor parlamentarilor arădeni, indiferent de apartenența politică, să ceară premierului Ilie Bolojan „să priorizeze lucrările și să găsească resursele necesare pentru a nu bloca acest proiect crucial pentru vestul României.”: „Adevăratul scop nu este politic, ci este acela de a susține interesele arădenilor și bihorenilor, care așteaptă acest drum de ani de zile. Este vorba despre dezvoltare, despre atingerea unui nivel superior de investiții și despre viitorul unei întregi regiuni. Vestul României are nevoie de progres, nu de stinghereli economice. Și, dacă domnul Bolojan nu știe de unde să procure resursele, iată o sugestie: programul SAFE al UE. Drumul expres Arad-Oradea reprezintă mai mult decât o investiție de infrastructură; este o componentă strategică a proiectelor de mobilitate militară și a rutei Carpathia.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *