ing,-profit-in-crestere.-castig-de-aproape-790-de-milioane-de-lei-la-jumatatea-anului-si-active-majorate-cu-11%

ING: Profit în creștere cu 790 milioane lei, active +11%

Portofoliul de credite a crescut cu 17,2% (ajungând la 45,9 milioane de lei) în primele șase luni din 2025, comparativ cu semestrul întâi din anul precedent, iar volumul de depozite atrase de la clienți a ajuns la 68,8 milioane de lei (în creștere cu 11% față de primul semestru din 2024). Instabilitatea economică din prima parte a anului s-a reflectat în creșterea provizioanelor la 46,7 milioane de lei (cu 32,1% mai mult față de 2024) și a cheltuielilor operaționale cu 46,1%. Totodată, impozitele plătite au crescut cu 10,6%. În ciuda acestor aspecte, rezultatul operațional a înregistrat o creștere de 6,7%, demonstrând eficiența conducerii și dezvoltarea sănătoasă a băncii.

„Prima parte a anului 2025 a fost marcată de incertitudine, însă clienții noștri au demonstrat reziliență, fapt ce se reflectă în creșterea activelor băncii și performanța noastră. Continuăm să fim un partener implicat în economia românească pe termen lung pentru toți clienții noștri”, declară Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.

ING Bank România a continuat să sprijine tranziția către o economie verde prin oferta de credite sustenabile, având 39,5% din totalul creditelor ipotecare acordate sub această formă. Pe segmentul corporate, banca a mobilizat fonduri de aproximativ 110 milioane euro destinate finanțărilor ecologice în primul semestru al anului 2025.

În segmentul companiilor mari, ING Bank România a susținut o finanțare sindicalizată în valoare de 3,1 miliarde lei pentru Electrica S.A. Aceste fonduri vor fi utilizate pentru investiții și restructurare, conform strategiei Electrica de investiții în energie regenerabilă.

Serviciul național de plăți instant RoPay, dezvoltat de TRANSFOND și implementat de ING și alte bănci, a fost integrat în oferta ING. Clienții pot efectua plăți sau transferuri instant către alte persoane prin scanarea unui cod QR din aplicația mobilă ING Home’Bank. Pe măsură ce comercianții aderă la RoPay, clienții vor putea efectua plăți contactless, online sau la utilități, fără detalii bancare sau card fizic.

Începând cu luna iunie, ING Bank a introdus noi servicii pentru persoane cu dizabilități, inclusiv carduri speciale, soluții digitale și puncte de accesibilitate sporită. Peste 100 de birouri ING sunt accesibile persoanelor cu dizabilități, iar două sucursale din București au facilități complete (rampă, indicatoare Braille, traseu tactil și ATM-uri dedicate). Până la finalul anului, ING își propune ca toate birourile să aibă ATM-uri accesibile. De asemenea, au fost emise peste 16.000 de carduri cu notch pentru persoane cu deficiențe de vedere.

În acest an, ING a lansat și Kitul de Securitate, o funcționalitate în aplicația mobilă ING Home’Bank, pentru a spori protecția împotriva fraudelor online.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *