proiect-care-prevede-blocarea-transferurilor-si-detasarilor,-in-dezbatere-publica

Blocare transferuri și detașări – dezbatere publică

Un proiect legislativ, supus dezbaterii publice,

propune blocarea transferurilor și detașărilor între instituțiile statului. De asemenea, se prevede suspendarea concursului de angajare.

Ministerul Muncii prezintă un proiect de Ordonanță de Urgență, menit să modifice și completeze Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, și să introducă anumite măsuri pentru personalul contractual plătit din fonduri publice.

Proiectul este justificat prin necesitatea gestionării prudente a resurselor și obligațiilor bugetare, precum și a riscurilor fiscale, pentru asigurarea sustenabilității poziției fiscale pe termen mediu și lung, dar și pentru predictibilitatea politicii bugetare, menținând stabilitatea macroeconomică.

„În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, până la finalul lui 2026, se suspendă prevederile art. 505 și 506 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ.

(2) Excepție: prevederile nu se aplică detașărilor funcționarilor publici în funcții înalte sau de conducere, precum și adjuncților acestora.

(3) De asemenea, transferurile în interes de serviciu (art. 506) pot fi aplicate funcționarilor publici care se află în preaviz, în conformitate cu art. 519 alin. (9) din Ordonanța de urgență nr. 57/2019.”, se precizează în proiect.

Transferurile aflate în derulare la intrarea în vigoare a ordonanței se finalizează conform reglementărilor existente la momentul publicării anunțului de transfer.

„În termen de 10 zile lucrătoare de la intrarea în vigoare a ordonanței, conducătorii autorităților și instituțiilor publice au obligația de a anula detașările personalului contractual.

(3) Aceștia trebuie să decidă dacă angajații detașați pot continua activitatea şi să întreprindă demersurile necesare pentru transferul lor, pe posturile vacante, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a ordonanței.”, se arată în proiect.

Proiectul conține și precizări privind cumulul pensiei cu salariul public.

„Personalul plătit din fonduri publice, conform Legii – Cadru nr. 153/2017, personalul regiilor autonome de stat, ale societăților/companiilor naționale sau cu participare majoritară de stat, al unităților administrativ-teritoriale și al autorităților de reglementare, beneficiind de o pensie din sistemul public sau militar, poate continua activitatea cu acordul anual al ordonatorului de credite, până la vârsta de 70 de ani.

(2) Acești angajați pot fi menținuți în activitate, la cerere, cu condiția suspendării plății pensiei.”, se mai prevede.

Totodată, de la intrarea în vigoare a ordonanței și până la 31 decembrie 2026, se suspendă ocuparea prin concurs a posturilor vacante în instituțiile publice, indiferent de sursa de finanțare.

„Excepție: posturile unice vacante din Anexa nr. 1 a Hotărârii nr. 298/2025 nu sunt afectate. Concursurile aflate în desfășurare înainte de intrarea în vigoare a ordonanței se finalizează conform prevederilor legale de la data publicării anunțului de concurs.”, mai precizează proiectul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *