Situația financiară dificilă afectează turismul românesc.
„Românii au mai puțini bani, deci evită să cheltuie pentru vacanțe și restaurante, subliniind această criză financiară care îi afectează pe mulți.”, a declarat Miruță la un post de televiziune.
Acesta a criticat voucherele de vacanță, considerându-le o cauză a prețurilor artificial ridicate la hoteluri. „Voucherii au creat o dependență dăunătoare, stimulând artificial prețurile la hoteluri. Indiferent cât de eficient este un operator turistic, statul intervine cu o subvenție, care recompensează incapacitatea de a dezvolta turismul. Am fost pe litoral si am constatat că unele hoteluri erau pline, alte goale. Asemenea subvenții au ridicat artificial prețurile, deoarece turiștii veneau cu voucher, nu din propriile resurse.”, a menționat Miruță.
Ministrul a criticat, de asemenea, lipsa promovării eficiente a litoralului românesc și implicarea insuficientă a autorităților locale în acest sens. „La prețul plătit pentru cazare se adaugă și taxe locale care sunt direcționate către primării, însă ele nu investesc suficient în promovarea turismului. Dacă aceste fonduri ar fi direcționate către organizații non-profit specializate în promovare, primăriile nu sunt de acord cu aceasta. Nu se acordă suficientă atenție promovării atractivității turistice la prețuri corecte.”, a adăugat acesta.
„M-am concentrat pe digitalizarea proceselor de primire a turiștilor, înlocuind formularele de cazare completate manual. Acest lucru este esențial pentru a înțelege mai bine fluxurile turistice, provenința turiștilor, locațiile vizitate și preferințele acestora.”, a concluzionat Miruță.









Lasă un răspuns