Comisia Europeană pregătește un plan de extindere a rețelei feroviare de mare viteză
Comisarul european pentru transporturi a anunțat că Uniunea Europeană se angajează să dezvolte un sistem feroviar performant, atractiv și accesibil, axat pe nevoile călătorilor. Linii rapide și călătorii feroviare transfrontaliere vor fi esențiale pentru competitivitatea și obiectivele climatice ale blocului.
Potrivit acestuia, trenul va deveni o alternativă preferată pentru călătoriile interurbane, nu doar datorită sustenabilității sale, ci și confortului, vitezei și accesibilității.
Coordonarea slabă și infrastructura neomogenă dintre sistemele feroviare europene au fost bariere semnificative în dezvoltarea călătoriilor feroviare transfrontaliere. Diferențele de ecartament, specificații ale materialului rulant, tehnologii de operare și sisteme de semnalizare au fost obstacole majore pentru conectivitate.
Un studiu recent sugerează că majoritatea cetățenilor europeni ar opta pentru trenul de mare viteză, față de avion, dacă conexiunile ar fi rapide și fiabile. Cu toate acestea, transportul feroviar reprezintă încă o proporție mică din călătoriile transfrontaliere din UE.
Comisia își propune să dubleze traficul feroviar de mare viteză până în 2030 și să îl tripleze până în 2050, printr-o extindere semnificativă a rețelei. O rețea extinsă, de 49 400 km și cu o valoare de 546 miliarde de euro, ce va interconecta toate capitalele europene și centrele urbane la viteze de 250 km/h sau mai mari este preconizată.
Comisarul afirmă că noul plan va contribui la îndeplinirea acestui obiectiv, printr-o abordare integrată de finanțare, care să combine resursele UE cu investiții naționale și private.
Exemple concrete, precum linia directă Praga-Berlin-Copenhaga, care asigură călătorii rapide și confortabile, demonstrează cererea existentă pentru trenurile de mare viteză. Aceste rute vor fi ulterior extinse, scurtând considerabil timpul de deplasare.
Comisarul își exprimă speranța că călătorii vor putea alege o rută feroviară care le va permite să savureze o masă în Copenhaga și să se bucure de o cină în Praga, demonstrând clar potențialul călătoriilor feroviare.










Lasă un răspuns