cec-bank-va-atinge-pragul-100%-digital-in-2030.-care-este-acum-gradul-de-digitalizare-al-bancii-pentru-persoane-fizice-si-juridice

CEC Bank: Digitalizare 2030 – Stadiul actual persoane fizice și juridice

Prima aplicație digitală lansată de CEC Bank a fost deschiderea online a conturilor pentru persoane fizice, prin platforma CEC_IN, în cadrul pachetului „Bun venit”. Proiectul a demarat în martie 2020 și a inclus semnarea electronică, identificarea cu act de identitate și un interviu video, oferind acces instant la Mobile Banking și card de debit livrat prin poștă global.

În 2020, procesele s-au accelerat cu lansarea fluxului digital „procesare online” și a magazinului virtual CEC_IN, care permite deschiderea de conturi și carduri 100% digital, folosind identificare facială, selfie, apel video și semnătură electronică.

La 24 noiembrie 2020, aniversarea a 156 de ani de la înființare, a fost lansată o nouă platformă de Internet Banking (Home CEConline) pentru persoane fizice, completând serviciile digitale existente: Apple/Google Pay, plăți instant, integrare cu ghiseul.ro și autorizare biometrică.

Anul 2020 a marcat o etapă crucială în strategia digitală a băncii, CEC Bank urmărindu-și obiectivul de a deveni 100% digital.

„Digitalizarea este o prioritate strategică pentru CEC Bank, permițându-ne să ne adaptăm la standardele internaționale și să îmbunătățim experiența clienților. Prin implementarea unor noi tehnologii și platforme digitale, ne propunem să facilăm accesul la servicii bancare de calitate, să scurăm timpul de așteptare și să creștem eficiența operațională. Până în prezent am digitalizat o serie importantă de produse și servicii, ajungând la un grad de digitalizare de aproximativ 60%, un prag intermediar în procesul de transformare completă, estimat a fi finalizat până la începutul anului 2030. Această evoluție va include nu doar extinderea serviciilor existente, ci și dezvoltarea de noi soluții inovatoare care să răspundă nevoilor clienților”, a declarat Mugur Podaru, Director Operatiuni la Distanta.

Servicii digitale pentru persoane fizice

Experiența digitală oferă acces nelimitat la cont prin Mobile și Internet Banking, fără deplasări la sucursală, cu comisioane reduse cu 60% și dobânzi preferențiale pentru depozitele online. Digitalizarea continuă cu metode de plată inteligente, cum ar fi plăți contactless cu Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay și Fitbit Pay, direct din telefon sau ceas.

Clienții pot solicita un card de credit complet online, inclusiv opțiunea de plată în rate fără dobândă (până la 24 de luni).

Creditul de nevoi personale online, împrumuturi de până la 90.000 lei, cu dobândă fixă (aprox. 7,90%), accesibil 100% online, este un alt serviciu digitalizat oferit de această bancă. Plățile instant, serviciul de afișare a numelui beneficiarului (SANB) și plăți către numărul de telefon fără IBAN sunt servicii inovatoare.

De asemenea, persoanele fizice își pot actualiza datele personale în mediul online, fără a se deplasa la sediul băncii. Prin Open Banking, pot vizualiza și gestiona conturile deschise la alte instituții financiare direct din aplicația bancară și pot iniția plăți din aceste conturi.

CEC Bank este printre primele bănci care au implementat Plățile de la cont la cont prin RoPay, în timp scurt (sub 20 de secunde), permitând transferuri instant între persoane prin scanarea codurilor QR.

Retrageri cu QR la ATM/MFM – retrageri de numerar fără card, bazate doar pe cod QR generat în aplicație, la peste 1.300 de automate bancare și puncte de plată mobile. De asemenea, prin aplicația bancară se pot achiziționa asigurări de călătorie, plăti roviniete și taxe de pod PEAJ.

Servicii digitale pentru companii (IMM și corporate)

Digitalizarea procedurilor de factoring (E-Factoring) permite încărcare și procesare automată a facturilor și borderourilor, în format digital, de la mai 2025.

De asemenea, clienții juridici eligibili pot scana instrumente de plată (cecuri, bilete la ordin, cambii) și le pot depune în aplicație fără deplasare la bancă.

IMM-urile își pot deschide online conturi de firmă, ca parte a proiectelor cu tehnologie low-code și blockchain.

CEC Bank modernizează și sistemele interne pentru a susține digitalizarea. Unul dintre acestea este platforma CRM Creatio, modernă, cu AI/no-code, pentru relația cu peste 2,3 milioane de clienți.

Sistem Core Banking, platformă ERP (SAP), soluție FIS Quantum pentru trezorerie și centru de date dedicat scalabilității și rezilienței operaționale sunt printre cele mai recente implementări. Totodată, banca utilizează platforme low-code (Aurachain) pentru accelerarea dezvoltării de aplicații interne de business.

„Pentru CEC Bank, digitalizarea nu este doar un proces tehnologic, ci și o oportunitate de a promova educația financiară și incluziunea bancară. CEC Bank se angajează să-și sprijine clienții în utilizarea tehnologiilor moderne, contribuind la dezvoltarea unei comunități mai informate și incluzive. Securitatea datelor este o prioritate, motiv pentru care CEC Bank continuă să investească în soluții de securitate cibernetică, pentru protecția clienților împotriva fraudării și asigurând un mediu sigur pentru activitățile bancare online”, a menționat Mugur Podaru, Director Operatiuni la Distanta.

Raportul de activitate al băncii din 2024 evidențiază o accelerare consistentă a adoptării de soluții digitale pentru clienții persoane fizice în rețeaua de sucursale, cu rezultate precum:

  • adopție flux digital FSU conturi curente – 62% din total produsele vândute în rețea;
  • grad de adopție flux digital FSU credite negaranate – 54% din total produsele vândute în rețea;
  • grad de adopție flux digital ML credite ipotecare – 44% din total produsele vândute în rețea.

Toate aceste evoluții sunt parte integrantă a strategiei „100% digital” și au drept scop simplificarea interacțiunilor cu clienții și accelerarea proceselor, inclusiv în cadrul filialei, prin reducerea utilizării hârtiei – peste 60% din produsele accesate teritorial se deschid digital.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *