continental-marcheaza-200-de-milioane-de-senzori-radar-pentru-o-siguranta-inteligenta-si-mobilitate-autonoma

Continental: 200 de milioane de senzori radar pentru siguranță și mobilitate autonomă

Continental produce 200 de milioane de senzori radar pentru o mobilitate sigură și autonomă

Continental a depășit un nou prag, producând 200 de milioane de senzori radar. Această cifră impresionantă reflectă poziția de lider a companiei, cu o cotă semnificativă de piață în componentele esențiale de siguranță auto. Asta evidențiază o tendință majoră în industria auto: dezvoltarea accelerată a sistemelor avansate de asistență a șoferului (ADAS) spre conducerea automatizată, și, în viitor, autonomă.

Între 1999, când prima generație de senzori radar de înaltă performanță a fost integrată în Mercedes S-Class, și 2021, Continental a furnizat 100 de milioane de sisteme radar. După încă patru ani, a fost depășit pragul de 200 de milioane de senzori. Acest ritm rapid de creștere demonstrează progresele semnificative în tehnologie și performanță, precum și cererea tot mai mare pentru funcții de siguranță în vehicule.

„Produsul unei expertize tehnice înalte, al unei inventivități constante și a unor soluții tehnologice personalizate pentru fiecare aplicație din industria auto este rezultatul celor 200 de milioane de senzori produși, și al comenzilor mari pentru producția în masă,” afirmă Ismail Dagli, directorul departamentului Autonomous Mobility al Continental. „Senzorii radar sunt esențiali atât pentru mobilitatea actuală, cât și pentru cea viitoare. Fără un portofoliu diversificat de sisteme radar, cum sunt cele oferite de Continental, conducerea autonomă nu ar fi posibilă,” adaugă el.

Specialiștii Continental Autonomous Mobility din România au jucat un rol crucial în dezvoltarea tehnologiei radar, fiind pionieri în acest domeniu. Convinși de potențialul tehnologiei, atât din punct de vedere tehnologic, cât și comercial, echipele din Iași, Sibiu și Timișoara au contribuit activ la transformarea radarului într-un element important pentru mobilitatea viitorului.

Mai mult confort și siguranță: senzori radar esențiali în sistemele de asistență pentru șofer

Creșterea accelerată a vânzărilor se datorează numărului tot mai mare de senzori radar integrați în vehiculele moderne. Sistemele avansate de asistență pentru șofer asigură un plus de siguranță și confort în trafic, datorită tehnologiei acestor senzori. Continental are un portofoliu vast de sisteme radar performante, adaptate pentru fiecare aplicație și cerință a pieței.

În timp ce, anterior, un singur senzor radar era amplasat în partea frontală a vehiculului pentru reglarea distanței, în prezent, unele vehicule folosesc până la nouă senzori radar. Pe lângă controlul adaptiv al vitezei de croazieră, sistemele de asistență la frânare de urgență, detectarea unghiurilor moarte, avertizarea la părăsirea benzii, sistemele de semnalizare a traficului transversal și sistemele de parcare necesită senzori radar – adesea integrați cu camere video, senzori ultrasonici și sisteme LiDAR.

De asemenea, senzorii radar sunt cruciali pentru vehiculele automatizate sau autonome, bazându-se pe o monitorizare precisă și redundantă a mediului din jurul vehiculului, la 360 de grade.

Evoluția tehnologiei radar: de la o inovație pionieră la componente high-tech

Tehnologia radar utilizată în vehicule a suferit o transformare impresionantă. Continental a avut un rol esențial în dezvoltarea primului sistem radar pentru autoturisme: în 1999, Daimler a implementat controlul adaptiv al vitezei de croazieră în modelul său S-Class. Pentru prima dată, acest sistem a utilizat un senzor radar cu rază lungă de acțiune de 150 de metri – o performanță remarcabilă pentru acea perioadă. Sistemul era însă mai voluminos și mai greu decât soluțiile actuale. Era alcătuit din două componente: un emițător radar amplasat în spatele grilei radiatorului și o unitate de control, având o greutate de 1,3 kg și o dimensiune similară cu a unei cutii de pantofi. Chiar și atunci, atât Mercedes, cât și Continental au demonstrat o puternică încredere în această tehnologie avansată.

Spre deosebire de senzorii cu infraroșu, pentru exemple, senzorii radar funcționează independent de lumină și condițiile de vizibilitate, fiind eficienți chiar și în ceață sau întuneric.

Senzorii radar de astăzi sunt radical diferiți de generațiile anterioare.

„Senzorii radar inteligenți, de exemplu, sunt acum integrați cu microcipuri performante, care procesează direct semnalele detectate și, de cele mai multe ori în combinație cu informațiile de la alte sisteme, cum ar fi camerele, le pun la dispoziție în timp real” precizează Norbert Hammerschmidt, directorul departamentului Components Business din cadrul Autonomous Mobility.

Continental este un lider în dezvoltarea sistemelor radar extrem de eficiente, care acum au un cost mult mai redus decât primele generații și ocupa un spațiu mult mai mic – comparable cu două cutii de chibrituri.

Senzorii radar moderni sunt utilizați fie pentru funcții pe distanțe scurte, cum ar fi în sistemele de parcare asistată sau avertizare la părăsirea benzii, fie pentru funcționare pe distanțe lungi, cu o rază de acțiune de până la 300 de metri.

Totodată, sistemele moderne sunt extrem de precise, capabile să identifice cu acuratețe obiective la distanțe mari, chiar și în situații în care ochiul uman nu le percepe clar. Un exemplu ar fi cazul detecării motocicliștilor care se apropie de la spate cu viteză mare sau a pietonilor parțial ascunși în traficul urban, în timpul schimbării benzilor pe autostradă.

Platforme adaptate pentru diverse vehicule: autoturisme, camioane și motociclete

Continental dezvoltă şi antrenează aceste sisteme folosind inteligență artificială, adaptate pentru diferite aplicații şi piețe: vehicule premium cu un grad ridicat de automatizare, dar şi modele de serie de autoturisme, camioane semi-autonome şi pieţe globale de vehicule pe două roţi. Rezultatul? Un portofoliu perfect adaptat nevoilor clienților globali.

Acesta include, spre exemplu, modele premium precum noul senzor radar 4D cu rază lungă de acțiune şi o performanță sporită, care va înlocui generația anterioară în anul viitor, putând susține sisteme complet autonome. Totodată, o parte importantă a producției constă din modele de serie, cum ar fi senzorii radar frontali şi laterali, oferind performanțe înalte la un preț accesibil pentru o gamă vastă de funcţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *