platformele-asiatice-pun-presiune-pe-afacerile-locale:-7-din-10-firme-romanesti-anunta-scaderi-ale-vanzarilor

Platforme asiatice – 7 din 10 firme românești cu scăderi de vânzări


Concurența internațională erodează comerțul online românesc

Un studiu recent al Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO) evidențiază dificultățile cu care se confruntă firmele românești de comerț online. Șapte din zece companii anticipează o diminuare a vânzărilor, cauzată de concurența acerbă a platformelor asiatice, precum Temu, AliExpress, Trendyol sau Shein.

Cercetarea scoate în evidență un dezechilibru semnificativ pe piață, generat de disparitățile în reglementări privind taxele vamale și controlul calității produselor. 75% dintre respondenți avertizează asupra riscului falimentului pentru micii producători locali, sub presiunea acestor giganți online.

Comercianții online anticipează o scădere a profitabilității (73%), iar 43% au observat deja o reducere a numărului de clienți. Prezența produselor de calitate inferioară crește preocuparea (71%), afectând reputatia întregului sector de comerț electronic.

Perspective nefavorabile: 32% dintre companiile afectate prevăd o diminuare a veniturilor și în acest an. Antreprenorii consideră necesare intervenții rapide din partea statului pentru a stopa această evoluție.

Majoritatea companiilor românești solicită măsuri urgente. 61% solicită aplicarea unor reglementări fiscale identice pentru platformele străine și cele naționale, iar 55% propun taxe vamale pentru toate importurile din afara Uniunii Europene, indiferent de valoare.

În 2024, comerțul online a reprezentat 3,4% din PIB-ul României, demonstrând importanța strategică a sectorului pentru economia națională.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *