A doua săptămână a Romanian Creative Week (RCW), cel mai important eveniment dedicat industriilor creative din Uniunea Europeană, este marcată de Romanian Fashion Week (RFW) și de New Media District. Acest eveniment internațional de modă, cu o tradiție de un sfert de secol, este găzduit de România și se va desfășura în perioada 23-25 mai 2025, având drept scenă principală parcul Palas, unde este amplasat cel mai mare catwalk internațional.
Peste 100 de designeri își vor prezenta creațiile cu ajutorul a peste 150 de modele pe cel mai mare catwalk din țară, în parcul Palas. Podiumul, cu o lungime de aproximativ 60 de metri, este proiectat pe ecrane LED cu o suprafață totală de 100 mp. Evenimentul se extinde și în alte locații importante din oraș, prezentările urmând să aibă loc și în Sala Pașilor Pierduți a Universității „Al. I. Cuza”, și în Atriumul Palatului Culturii. Informații complete despre program și locații se găsesc pe aplicația RCW. Astfel, Iașiul devine capitala modei, găzduind o ediție aniversară a RFW, care își propune să dezvolte platforma de lansare pentru designeri români, construită în peste 25 de ani.
În cadrul conferinței de presă de joi, 22 mai, care a marcat oficial startul ediției actuale a RFW, Irina Schrotter, președintele Federației Patronatelor Industriilor Creative (FEPIC), organizatorul RCW, a evidențiat importanța investiției în noile generații de creatori și rolul esențial al evenimentului în industria fashion din România.

„Romanian Fashion Week a atins un nivel de maturitate și inovație excepțional, iar această ediție aniversară reflectă perfect evoluția din ultimii 25 de ani. Suntem deosebit de mândri că am transformat Iașiul într-un reper internațional pentru moda și creativitatea românească. Este crucial să continuăm să sprijinim viitoarele generații de designeri, oferindu-le oportunități la nivel global. Am extins experiența fashion în spații emblematice ale orașului, iar interesul specialiștilor internaționali din industria modei demonstrează impactul global al evenimentului. Fiecare vizitator va simți energia vibrantă și pasiunea care definesc Romanian Fashion Week și contribuie semnificativ la dezvoltarea industriilor creative românești”, a declarat Irina Schrotter, organizatorul RCW.
„În ultimii cinci ani, Iașiul a devenit un punct de referință european pentru industriile creative în luna mai, datorită Romanian Creative Week. Suntem parteneri principali ai evenimentului încă de la prima ediție. Observăm anual o creștere a impactului și a diversității Romanian Creative Week, care aduce multă energie în oraș. Timp de trei zile, parcul Palas devine din nou un centru al talentului, al viziunii și al emoției. În cadrul Romanian Fashion Week, designeri consacrați și tinere talente vor prezenta colecții expresive. Dorim ca fiecare vizitator să plece inspirat și mai conectat la creativitatea autentică românească”, a declarat Gabriel Iațco, Manager Shopping Center Palas Iași.
Noua structură a evenimentului include două direcții importante pentru tinerii creatori: RFW New Wave, dedicat designerilor emergenți, și RFW Academia, concepută pentru studenți, masteranzi și doctoranzi invitați de la șase instituții de învățământ superior. Curatorii acestui festival de modă sunt Ovidiu Buta, care coordonează secțiunea designeri români, și Ioana Ciolacu și Lucian Broscățean, care coordonează RFW New Wave și RFW Academia.
„Colaborăm cu universități importante din țară și din Republica Moldova, implicate în design vestimentar. Două universități din Iași participă la RFW Academia, iar șapte finaliști se concurează la Academia Competition, cu premiul de 1.500 de euro pentru câștigător. Sâmbătă va avea loc jurizarea pentru categoria New Wave, destinată tinerilor designeri, cu un premiu de 3.000 de euro pentru câștigător și cu șansa de a-și prezenta creațiile alți designeri anul viitor la RCW”, a declarat Ioana Ciolacu.

New Media: weekend plin de culoare și inovație
În cadrul conferinței de presă, Andrei Cozlac, dublu premiat UNITER pentru video mapping, a anunțat deschiderea pilonului New Media. New Media District explorează intersecția dintre emoție, memorie și rațiune. Peste 40 de artiști sunt invitați să prezinte opere de artă care explorează teme precum memoria afectivă, dragostea, lipsa, frica și apropierea – toate transformate în expresii artistice prin tehnologie.

Despre Romanian Creative Week
Romanian Creative Week este organizat de Federația Patronatelor din Industriile Creative, singura federație reprezentativă la nivel național ce activează în sectorul industriilor creative. Fondată în Iași în 2011, a organizat peste 100 de acțiuni de promovare a industriilor creative la nivel național și internațional.







Lasă un răspuns