Construcția autostrăzii pe Valea Prahovei, blocată din nou. Disensiuni între proiectanți și autorități
Proiectul autostrăzii pe Valea Prahovei, un deziderat de peste 30 de ani, se confruntă cu noi obstacole. Există divergențe între reprezentanții proiectului și autorități, iar studiul de fezabilitate revizuit pentru tronsonul Comarnic – Brașov nu a fost finalizat. În consecință, contractul a fost suspendat, generând incertitudine privind reluarea lucrărilor și termenele de finalizare.
Încă din primele luni ale anului, administrarea proiectului a fost transferată de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere către Compania Națională de Investiții Rutiere.
Proiectantul urma să prezinte studiul de fezabilitate revizuit în aprilie. Cu toate acestea, documentul nu este disponibil.
Un jurnalist TVR a declarat că blocajele apar din cauza numărului considerat excesiv de foraje propuse de firma de proiectare, susțin surse oficiale.
Reprezentanții firmei de proiectare au confirmat suspendarea contractului pentru revizuirea studiului de fezabilitate, o informație confirmată și de oficialii CNIR.
Ministrul interimar al Transporturilor consideră că o soluționare va fi posibilă doar dacă viitorul guvern va asigura finanțarea necesară.
Ministrul interimar al Transporturilor a precizat că prioritatea viitorului guvern și a viitorului ministru trebuie concentrată pe asigurarea fondurilor necesare pentru proiecte de acest gen, precum tronsonul Comarnic – Brașov și secțiuni din autostrada A8.
Specialiști în infrastructură estimează că implementarea acestui proiect va necesita încă câțiva ani.
Un director executiv al unei asociații pentru dezvoltarea infrastructurii a exprimat necesitatea de remediere a situației, propunând fie excluderea studiilor geotehnice din contract, fie punerea lor la dispoziția proiectantului pentru a finaliza proiectul, altfel contractul ar putea fi reziliat.
În prezent, circulația pe DN1 este dificilă pentru șoferi.
Costul estimat pentru realizarea autostrăzii pe Valea Prahovei este de 5 miliarde de euro.










Lasă un răspuns