Primul tren modernizat european a plecat astăzi din București spre Constanța.
Noua garnitură face parte dintr-un important proiect de modernizare a infrastructurii feroviare, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Trenul include scaune noi, spații dedicate pentru biciclete și facilități de încărcare pentru telefoane și laptopuri.
Primii călători care au utilizat trenul modernizat au fost impresionați de îmbunătățiri. Condițiile excelente au fost apreciate.
„Aerul condiționat a funcționat impecabil, iar trenul era curat. Sperăm ca toate trenurile să atingă acest nivel”, a declarat un călător.
„Foarte spațios! O experiență plăcută de călătorie cu trenul! Mi-a reamintit de transportul din Austria. Dacă condițiile vor rămâne la acest nivel, este minunat”, a spus o femeie.
„Mult mai bine decât trenurile anterioare! Cea mai mare problemă a trenurilor vechi era igiena, dar acum totul este la standarde vestice”, a observat o pasageră.
Garnitura va efectua zilnic două curse dus-întors pe ruta București-Constanța, inclusiv în perioadele de sărbători și vacanță.
Trenul este format din 4 vagoane, două de clasa întâi și două de clasa a doua. Toate sunt dotate cu climatizare. Vagoanele de clasă întâi dispun de 52 de locuri, iar cele de clasa a doua, 64, inclusiv locuri pentru persoanele cu mobilitate redusă, cu lift special. Este prevăzut și un spațiu special pentru biciclete.
Mecanicii de tren au apreciat noua locomotivă.
Gheorghe Trandafir, mecanic, Depoul Bucureşti Călători: „Locomotiva are comenzi complet diferite comparativ cu locomotivele mai vechi, ceea ce facilitează foarte mult conducerea trenului. Asistența pilot automat este deosebit de utilă pe distanțe mari. Din păcate, infrastructura nu ține pasul cu tehnologia avansată a noilor locomotive.”
Proiectul PNRR vizează modernizarea a 139 de vagoane de călători și 75 de locomotive electrice.
Ada Meseșan, purtător de cuvânt, CFR Călători: „În viitorul apropiat vor fi inaugurate noi rute București-Brașov. De-a lungul anului, vor fi disponibile noi trasee: București-Galați, București-Brașov-Cluj, București-Iași, București-Suceava, București-Timișoara și Arad.”
Proiectul de modernizare trebuie finalizat până la sfârșitul anului viitor și are o valoare totală de peste 2 miliarde de lei.
Lasă un răspuns